Žádný podnik nemůže stát sám bez vlivu vnějších vlivů. A vnějším vlivem může být přitom naprosto cokoli na co si jen vzpomenete. Dalším problémem je, že každý podnik má různé vnější vlivy a ty se tak dají shrnout do několika základních skupin, ale nikdy je nebudeme schopni obecně vystihnout všechny.
ochrana životního prostředí

Dříve nebo později na nás venkovní svět narazí

Dodavatelé – my máme požadavky na ně, a i oni mají požadavky na nás, musíme s nimi komunikovat, nějak se k nim chovat, vycházet s nimi, udržovat tok produktů.
Odběratelé – ti na nás mívají větší nároky, než na ně můžeme mít my, snažíme se jim vyjít vstříc, komunikujeme, probíhá tok produktů a informací.
americké symboly
Zákazníci – ti mají požadavky a pokud nedojde k dohodě, odcházejí.
Stát – vyžaduje, přikazuje, vydává zákony a úpravy zákonů. Politická situace nás také ovlivní, stejně jako pohyb v české státní bance.
Ministerstva – každé chce trochu něco jiného v závislosti na své oblasti působení.
Kraj – takový menší stát, ale dá se s ním většinou lépe vyjít.
Město – nejhorší jsou ty problémy, které máme blízko, právě město vás bude nejvíce řešit a s ním budete nejvíce komunikovat. I město může vydávat vyhlášky, kterými se musíte řídit.
Místní komunity – udržujte dobré vztahy s místními obyvateli, zaměstnáváním místních, podpora vzdělávání, organizací…
Skupiny a spolky – lidi rádi do něčeho šťourají a nejhorší je, když se sejdou ve spolku, který má nějakou ušlechtilou činnost, která směřuje k tomu, aby znepříjemňovala život všem okolo sebe. Pravděpodobnost dohody je stejně mizivá jako déšť ryb. Většinou oni chtějí něco, co vy jim dát nemůžete, nebo nechcete.
Environment – starost o životní prostředí. A neustále se měnící požadavky.
Mateřská firma – koupí vás někdo, kdo má jiné nároky a vy se musíte kompletně změnit.
Novináři – neboli to, jak vás vnímá širší veřejnost, bez přehánění můžeme říct, že „co je v televizi, to je pravda“, tak se pokuste nedostat se novinářům do hledáčku.
pobřeží pacifiku
To ale není všechno, mohli bychom pokračovat dál a dál zdánlivě nikdy nekončícím seznamem, ač můžete být úspěšní, jediný vnější vliv vás může zničit, pokud ho podceníte.

Okolí firmy ovlivňuje její vnitřek
4.6 (92.5%)8